2008. szeptember 25., csütörtök

Camino-s életjelek I. (eredeti mail csatolva- editálás nélkül)

Sent: Thursday, September 25, 2008 10:00:13 PM
Subject: Elso hi
rek

Ahooj, haliho, meg a hola (amit ugye olanak ejtunk itten kint)!
ahogy igertem elkezdek egy kis beszamolosdit. az tuti, hogy a Y es Z mindig keverednek, mert errefele szarul szallitottak a kinaiak, es felcsereltek a ket betut...
A listarol naturlich le lehet iratkozni, mint a spameknel, ha mar vki unja az agymeneseimet. Bar most mar nem sokaig mehet az agyam, mert 10kor lekapcs a villanyt. Mint a selmeci koleszon- aki ugye ismeri.
Nem tudom, honnan kezdjem, mert a legfrissebb elmenyem a vacsora, ahol a spanyol mellett nemetul is villogni kellet, pedig a beszelgetes alapban angolul ment. Csak 2 bacsi, nem igazan "sprachen sie" anglisch, es igy en kicsit torni Deutsch, es forditni angol...
Lilunak, es azoknak mondom kulon, akik mar vagy voltak a Caminon, vagy mar olvastak, tudnak rola-unalmas ismetelgetesek is lesznek. Bar, en irom, es mar sok VB-t ittam, K-nelkul, igy nagyon unalmas nem lehet :)
Na szoval ott kezdodott, hogy vhogy eljutottam kedden Pamplonaba-ott meg csiccsantam egy zarandokszallason, ami egy 18sz-i templombol lett atepitve. Emeletes agyak, mint minden zarandokszallason, de jol el voltak valasztva, oriasi tiszta, jol felszerelt konyha, es ugyanilyen furdoszoba.
Szerda reggel el kellett jutnom Saint Jean...Port valamibe-ahonnan indul a mandula. Takkert valasztottam, mert busz csak este megy. Vegul becsatlakozott hozzam az elegge hatarozatlan lengyel csako, igy felezhettuk a tarifat.
Megerkeztunk kb 10re, es 10.30kor el is indultam (azt irtak a papiron, hogy NO LATER than 9.00). Meg is kerdeztem a pasit, aki csak fransziaul dumalt, hogy szerinte?Ram nezett: big man (ennyit tudott englisul) no problem. Hat, mondom a big man az nagyjabol a sorhasnal kezdodik, de nekivagtam. Ez az a resz, amikor a Pireneusokon kell atkelni. Ha, ha... En azt gondoltam, hogy ez nem lehet problema... Az elso 2 km utan rajottem, hogy qrvara hosszu az 800km, amit bevallaltam. Kellett par perc, amig osszeszedtem a gondolataimat, es rajottem, hogy emiatt jottem ide: oszt mentem szepen tovabb. Es gyonyoru volt, oriasi hegyek, rengeteg legelo allat- tehenek, birkak es lovak. Na itt szeretnek kiterni arra, hogy lovak helyeben fellebeznek. Siman letehenitettek oket!!! Ugyanolyan tipusu csengolyuk van, mint a teheneknek. Es ez sztem nem jarja.

Fel uton jarhattam, amikor hozzam csapodott egy Brazilero, meg egy Brazilera. Az elobbi 42 eves jofej csako, aki normal esetben nem jofej, mert otthon az adot szedi befele... A csajszi meg egy kornyezetvedelembol diplomazo (es emiatt otthon megfenyegetett) fekete oves karatezo... Nem is kell mondanom, hogy amig mentunk, a csajszi nyomta a dumat-mi meg bologattunk. Merthogy hegymenet volt. Es hat ugye megint a nyelveknel tartunk: merthogy en szeretnek spanyolul, ok meg leginkabb portugese... ami hasonlit ugyan a spanyolra, de megiscsak nem az.
Mindjart elso nap konfliktusba kerultem: Ivan a fotos, meg az Ivan de la Camino (akinek ugye mennie kell). Amig ugye fotozok, nem igazan tudok haladni. Igy aztan a tempom az inkabb kicsit gyorsabb, de tobb megalloval. Labaim jol birjak, izomlaz ugyan van, de sztem ez par nap mulva elmulik.
Eleg keson ertunk be Roncesvalles-ba, ahol az elso nap megszalltam- tok buli:kb 100ferohely egy fedel alatt-mintegz templom belso, olyan vilagitassal... emeletes agyak, sok horkolo, meg akarmi ember... de hat, miutan 10kor lekapcsoltak a villanyt, engem, mintha leutottek volna. Reggel 6.15kor meg brutal modon bekapcsoltak a lampakat... Aztan elindultam... kb. 8kor, mert addig meg tokoltem.Probaltam a hatitaskan csokkenteni a sulyt-mert 16kg, az kicsit sok, mert van meg hozza a fotoscucc is. De hat ugye erosodni is jottunk, nem csak a lelek, hanem a test is. ami most azert kicsit faj. De legalabb tudom, hogy van.
mivel az internet ora azt mondja, hogy 4percem van, a masik meg azt, hogz 5p mulva villanyoltas. inkabb most befejezem, mert meg at is kell ernem a masik epuletbe.
Ha irtok, nem igerem, hogy mindenre tudok valasyolni, de en azert megprobalok meg irni. Foleg azert, mert onzo modon, szamomra is ez lesz a naplom, a papiros verzio feny hianyaban nem muxik:
sziasztok:
Ivan de la Rede
u.i. ha kihagytam volna vkit a listarol, szoljatok lszi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése