2008. szeptember 26., péntek

Camino-s életjelek II. (eredeti mail csatolva- ékezetek nélkül)



Sent: Friday, September 26, 2008 7:45:20 PM
Subject: 2.e
letjel-Csak eros idegzetueknek- erosen szubjektiv, sajat felhasznalasra irt, unalmas iromany!!!

Halihola!
(es ezt a koszonest stipistopi le is vedetem!!!)
PELIGROSO* (veszelyes) NAGYON HOSSZU UZENET!!! :)
nu, hat akkor nekiugrok a kovetkezo beszamolonak. Figyelmeztetek mindenki- most nem fenyeget villanyoltas-es meg vannak itt egyjuros ermeim is, igy a szoveg igen igen hosszu is lehet...
Tobben jeleztek, hogy jo lenne, ha azt is leirnam, mikor es hol jartam. Ezt most megprobalom orvosolni, bar azt hozza kell tegyem, az ido annyira nem szamit itt-de az is egy jogos eszrevetel, hogy kesobbiek soran en is ez alapjan tudom majd, hogy miholmikor tortent.
Viszont SORRY, de nagyon sokat fogok ugrabugralni az idoben, ha eppen eszembe jut valami-nyugodtan lehet jelezni, ha SPAM vagyok :)
De akkor az elozo lampaoltasos helynel hagytaum abba- ott ugye 100db emberfele volt osszezarva egy fedel alatt-azert az ilyen templomszeru akusztika mellet nem semmi. Ez az egyetlen ok, ami miatt sajnalom, hogy nem hoytam diktafont. Mert utana kiadhattam,volna az "El Camino felejthetetlen hangjai"cimu opuszt. Fobb szerepekben a nemzetkozi fuvosok...JA es mindez 24en tortent ha minden igaz. statisztika: 25km volt az egesz, 300m magasrol, 1400m-legmagasabb ponton at, le 900m-re.
Volt meg Roncesvalles-ban egy mise a zarandokoknak (nem Lilu, megsem maradtam le, mert 8kor kezdodott)- nem vagyok egy templomba jaro tipus- az ilyen alakokat, be sem engedik:)-de ez egy tok szep mise volt-volt neki egy hangulata- foleg a vegen,amikor lekapcsoltak a fenyeket, es enekeltek a zarandokoknak (jo utat kivanva).
Aztan masnap 25 lehetett talan- de tegnap volt az biztos-talan... Szoval errefele eleg keson jon el napocska, mert 7kor meg tok sotet van, 8korul lehet mar elindulni lampa nelkul. Igy aztan nem is siettem annyira. Brazil barataimtol erzekeny bucsut vettem-mert ugy gondoltam, zarandokolni megiscsak egyedul illik. Megaztan, kell nekem a sok nyelvtanulas melle, meg egy kis portugies?? Majd maximum a portugieser, de majd csak otthon. A borrol jut eszembe- a Roncesvalles-i "zarandokmenu" 9penz volt-es 3 fogasbol allt- 3 ettunk, kaptunk 1uveg bort, vizet, bazi nagy tal tesztat, utana nagyon fini sult pisztrangot, es valami joghurtfelet desszertnek. Szerintem nagyon jo volt- de azert itt is vannak igazi "jo arcok": szomszed asztalnal, egy nemet "ur" a pincernonek teljesen felhaborodva: jobb helyeken megkerdezik tolem, hogy mit szeretnek enni! En nem eszem halat!
camarera (ami pincerno, csak most fitogtatom a nyelvtudasom, es nektek sem art egy kicsit tanulni :)): Que??? (vagyishogy mivanvazee??)--aztan kapott a bacsi ham and eggs-et.
Nade visszaterve az indulasra: ez a nap mar sokkal konnyebbnek igerkezettRoncesvalles-bol kellett eljutnom Larasoana-ba-ez kb28km, de mar nincsenek nagy hegyek. A varos hataraban egy tabla, hogy Santiago 760km (vagy vmi hasonlo)-en mindig is mondtam, hogy a pozitiv hozzallas sokat tesz... Az idojaras csipos hideg volt ugyan, de a nap mar kezdett kisutni. 8kor indultam-reggelire muzliszeletet ettem, nehany karika pickszalamit hamlettel (aki nem ismerne, az a qrva jo ropogos, hungarocell-kenyerpotlek).Utana meg ittam egy jo kalciumos vizet... A pick szalami vhogy csak a hatizsakomat terheli, mert nem annyira kivanom. Ma egy egesz jelentos szelettel jarultam hozza egy utszeli macsek joletehez. Igy megintcsak csokkentettem egy kicsit a hatitaskan. Az ut soran rengeteg kis falucsakan/varoson megyunk at. Az a furcsa, hogy elegge kihalt-szerintem patyemkin faluk- csak a peregrinok* (*igy jelolom, majd az uj szavakat kedves olvasok: zarandokok)kedveert huztak fel. Es vegig egy Rio Arga nevu folyo menten vezet az ut. Es persze vannak hidak, hogy legyen mit fotozni.
Es akkor errol jut eszembe egy ujabb konfliktusforras: volt ugye a fotoscsavo, a menni akaro zarandok- na es tegnap belepett egy ujabb szereplo (most mar 3an vagyunk!!!): Ivan de la Frutta.Rengeteg fekete malna (amit ugye szedernak is hivnak- csak nekem az nem tetszik, mert nalunk New Castleban a szeder az fan no). Namarmost ezek a malnaszedrek folyamatosan dumalnak hozzam: hola, Ivan- hay muchas vitaminos. Lehet erre nemet mondani? Igy aztan meg-meg-meg allok es kiloszamra eszem ezt a fini gyumit.
Ja meg egy elso napos tortenet: a hegyoldalon jott le egy pasztor bacsi-koszontem, kerdeztem lehet -e fotozni-persze lehet. Majd mondom, neki, hogy "en kicsi beszelni spanyol"- erre o, csak ugy mint en, mert soy basqos (Pazsusz, bocsi a helyesirasert, ezutan igerem, mindent csak fonteikusan irok). szoval ez az egesz videk baszk.
Es ami meg szep- viva europai unio- hogy az embernek fogalma nem volt, hogy eppen mikor setalt at spanyolrol francia teruletre. Es ha mar az elso napnal tartok (ez itt a reklam helye!): mivel is koccintottam a 2 brazillal az elso nap sikerere? Sompalinka de la Casa Farkas-Gomororszagbul kaptam Farkiektol- es nagyon nagy sikere volt. Ezert tobbszor meg sem kinaltam oket.
vissza a 2. napra: Burguette, Espinal, Viskarret nevu kis varoskakon vezetett az ut. Ez utobbiban, a Bar Juan eppen nyitva volt (ami errefele kesz csoda- nap kozben)- ettem egy bokadijjodehamon* (sonkas szendvics), meg persze egy San Miguelt is- ez egy teafele itten :)
Mindegyik helyen nagyon jellegzetes kobol epult templomok, epuletek. Csak azert, hogy legyen konfliktushelyzete fotos enemnek.
A rengeteg kohid kozul az egyik azert hires, mert azt tartottak rola, hogy amelyik allat, atmegy alatta, az meggyogyul a veszettsegbol- jogos a kerdes, NEM en nem mentem at alatta. Koszonom maradok igy ahogy vagyok. A hid neve: Puente de la Rabia* (veszettseg, az angolosoknak ez mar nem lehet ujdonsag).
Ez egy Zubiri nevu kisvarosba vezet. Sokan itt szalltak meg- mert van, aki 35-40 napot is ra tud szanni az utra. Akkor tenyleg lenne ido fotozni, meg beszelgetni az emberekkel.
Szamomra a nap vege Larasoana-ban lett-ide is egy nagyon hangulatos hid vezet-maga a kisvaros, eddig a legjobban tetszett. Megerkezeskor egy nagyon szimpatikus neni fogadott- pecsetelt a zarandokutlevelbe (credencial de pelegrino*). Utana megmutatta a szallast-egy kulonallo epuletben volt- de a foldszinten csak 4 db emeletes agy volt- micsoda valtozas a 100fo/szobahoz kepest :).
Rogton nyomtam egy zuhit, es rovidnaciban, papucsban fotosturara indultam- eleg jo erzes a bakancs utan papucsba bujni! Mivel eleg huvos volt visszajottem feloltozni, es foztem jo kis knorrfele levest. Meg egy san Miguelt, mert a tea az kell a leves utan!
A helyi kis krcsmiben megint lehetett enni peregrino menut, de nekem mar nem kellett, mert eleg volt a leves. Igy aztan sonkas-sajtos omlettes (*tortilla) bagettet kaptam. Meg bort. Voroset. Finomat. Jol at is melegitett, es felkeszitett a nyelvi kavalkadra. Ugyanis akikhez csapodtam, azok 2 nemet pasi--az egyik nem igazan beszelt angolul, a masik meg igen, de o kicsit fogyatekos volt, igy nem igazan erteni neki amit mond. Es egy dan neni. Meg kesobb egy ir es egy california csako-ok fiatalok, a gang tobbi tagja erosen az 50felett.
Sztereotipiakrol beszelgettunk: kinek mi jut eszebe a masik orszagarol: Hungary- amibol rogton Ungarn lett: Gulasch suppe, Blatten see, Puszta. Germany: lederhosen, bier, bayern munchen. Szegeny Daniarol nekem csak annyi jutott eszembe: az en felesegem eppen ott dekkol a koppenhagai repteren. Ja es meg a sello, aki ott figyel a kikotoben. Mindenesetre jo sok bort megittunk, dumaltunk-aztan csicsi.
Ma reggel 7korul keltem-nem hajtott senki- es8 elott nem erdemes elindulni- semmit nem latni. Megint egyedul jottem- de ismet egy konnyu nap volt-osszessegeben 21.5km volt. A nap erdekessege Pamplona volt- de mivel ez egy viszonylag nagy varos (200e)-a sok nyugi utan sok volt. Viszont ut kozben megint volt egy szep kisvaros-Trinidad de Arre-hiddal, vizesessel, ahogyan ez megvagyon irva a ngy konyvben. Vizet sok helyen lehet tankolni-Fuente*. Azert persze teat is lehet utkozben vasarolni. Bar ezt ma mar csak itt a szallashely mellett levo barban tettem meg- Amstel nevut. Majdnem olyan, mint a Lipton, csak tobb a habja. Reg nem esett ilyen jol egy bazi nagy tal olivabogyo, es egy bagettbe zart sult kolbasz (meg petit Amstel 2db). Ez a szallas nagyon szimpatikus-Albergue*(zarandokszallas) de Roncal- a Roncal csalad vezeti- van egy gyonyoru kertje, ahova a kaja utan szepen kiheveredtem. A hely neve egyebkent Cizur Menor
7min- mutatja az ora- es en mar latom, hogy nagyon sokat irtam- de hat kell az utokornak valami, nem??
Azt vettem eszre, hogy nagyon mashogy allnak az emberhez, ha probalkozik a spanyollal (meg ha az illeto eppen baszk is). Ezert aztan ma is hallgattam az ipodon a kis nyelvlecket- Feconak kulon koszi (ha nincs a listan, lszi Ancsika tovabbitsd neki- legalabbis a koszonetet).
Az elobb is az albergneni dicsert 3 spanyolnak: hogy ez az ungaromucsacso nagyon jol ablazza a spanyolt-a legtobb kulfoldi zarandokhoz kepest ez a minimum is nagyon jol jon. A holnapi napot meg nem tudom, hogy meddig megyek- mert lhogy egy kicsivel tovabb a tervezett (Puente la Reina) megallotol-de ennek meg utanaolvasok- allitolag van 5km-el utana egy albergue.
Egeszsegi helyzetkep: nagyon jol erzem magam, semmi bajom, miert is lenne? labaim birjak, es igy legyen ez tovabbra is :)
Azt hiszem mostanra ennyi eleg is, merthogy vacsi time van- a kozeli kiskocsmaban, ahol mar megismerkedtem a tulajjal:).
Pusszantas mindenkinek, aki megerdemli, meg annak is aki nem :)
Ajven de la Rede von Cizur Menor (merthogy kell egy kis nemet is)
u.i. Csak, hogy dicserjem a Yahoot-ebben ugyanis mukodik a "save draft"- megtortent ugyanis, hogy amikor megnyomtatm az elkuld gombot-elsotetedett a kepernyo... meg, hogy nem akarja elkuldeni. Ujabb jurom (es a ti draga idotok) banta, de visszaszedtem a draftbol.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése