2008. október 1., szerda

Camino-s életjelek IV. (eredeti mail csatolva- ékezetek/editálás nélkül)

Sent: Wednesday, October 1, 2008 9:45:54 PM
Subject: 4.eletjel-avagy, milyen bor a riojjjaaa?

Ahooj Mindenkinek!
Koszonom mindenki erdeklodeset, es a biztatasokat. tenyleg jol esik. Tegnap majdnem az eso is- de szerencsere az kimaradt. Tehat az ido tovabbra is- sot egyre inkabb szep. A venasszionyok nyara itt mar siman bekoltozott. Az tuti, hogy mire hazamegyek, csatlakozhatok egy kisebbsegi csoporthoz :) legalabbis ami az arcomat, es a polobol kilogo kezemet illeti.
Egy jo hir: Most Santo Domingoban vagyok- es a szallason (egy 1040korul epult kolostor epulete) nincsen internet- igy kijottem. egy arabusos hely lehet ez, mert olyan betukkel van kiirva minden...
Amugy mar csak 583km van hatra Santiago-ig.
Es mivel a szallason nemsokara villanyoltas, ahova meg el is kell bicegni: rovid leszek. ami persze azt is jelenti, hogy nehany nap kimarad. De ami kesik nem mulik:)
Tehat a holyaghelyzet a kovetkezo: ott ment ki a viz, ahol hagyomanyosan szokott-bokrok kozt, meg uton utfelen-de a vezetek hagyomanyos volt. A sarkamon jelentkezo szuras elmult, mert segitett rajta egy itt honos gyakorlat: LAB FETISIZMUS!!! Annyi a kulonbseg a hagyomanyosan ismert fetisizmustol, hogy itt mindenki a sajat labat imadja: soxor latni ut szelen ucsorgo zarandokokat, akik zokni nelkul, neznek ki a fejukbol es simogatjak a labukat. Mert hat itt ez a legfontosabb testresz. De tenyleg. Ha az kipurcan, akkor kuszni lehet, de az meg rohadtul faraszto- meg poros is lesz tole az ember.
szoval jol bemasszazsoltam a labamat, es masnap talpbetetet csereltem. Koszonom a jotanacsokat ezekkel kapcsolatban is!!!
Vasarnap Cirauquibol vegul is 25km-t nyomtam- eleg jol ment. Ezen a napon talalkoztam a hires nevezetes borkuttal Irache-ban. Nagyon jo hely, mert ingyer lehet vedelni az amugy tenyleg finom bort. Igy jol be is tankoltam Es mivel webcam-el van felszerelve, elore ledumaltam Ancsikaval, es integettem neki :)
Az ott levo nemet faszinak meseltem: most epp a felesegemnek integetek. Erre o: hat csak az en felesegem meg ne lasson, mert abbol baj lesz-azt hiszi zarandokuton vagyok :)
tovabbi reszletek kesobb...
Vasarnap delutan mar 4re odaertem a szallasra- ez egy rovid nap volt. Viszont gyonyoru helyen (termeszetesen egy domb tetejen) volt a szallas- ez most egy parokias szallas (egyhaz altal fentartott)- donativos*-tehat annyit adsz, amennyit gondolsz, es reggelit is keszitettek. Igazan a hely tetszett nagyon- igen kis falu, gyonyoru templom, hangulatos.
A templomkertben lehetett teregetni :) -->

Egyebkent itt tortent meg a hosszabb utakon szokasos kerdesre az egy ido utan mindig felmerulo valasz: Where are you from? Hungary-- ja, tenyleg? mert en is:).

Ezt konkretan egy Emese nevu csajszi mondta. Amugy a braziljaim azota sem kerultek elo. Viszont a sos etelt nem szereto, es azt elegge nehezen elmeselo koreai emberke igen:).
a terdemre a kotes (es aztan tenyleg rohannom kell, mert kizarnak!)- ugy kerult, hogy Monjardinbol (hetfon reggel) Los Arcosba mentem- 12km utan (mert nem volt kozte falu)-mar nagyon szurt- ezert pont kinyitott egy patika (itt ez igy muxik:)). ott vettem ibuprofen kenocsot, meg terdfogo kotest. Azzal jol elvagyunk. Es megyek szepen. Persz, lassan jarj tovabb ersz- es ez itt fokozottan igaz. Rengeteg bicego, dagadt, faslis labu embert latni- aki mar nem tud tovabb menni. En ezert inkabb sokkal lassabban megyek, mert nem hianyzik egy kotelezo megallo.
vege elott meg egy fontos info: tegnap ertem rioja regioba. A szolo Navarraban is (az elozo resz vegig ott jaccodott)-finom volt a szolo. De itt meg finomabb. A szuret mar sok helyen elkezdodott, de a nagyja meg hatravan. NAGYON finom a szolo, es rengeteg van belole, de errol sokat lehetne irni. hihetetlen dus furtok, gyonyoru latvany. es hat Ivan de Frutta atnyergelt, a pici kis-nagyon finom (de vitatott elnevezesu) fekete gyumirol a piros szolore... Remelem nem kap el egy helyi csosz.
Na most tenyleg megyek, remelem eccercsak beerek egy olyan helyre, ahol meg normal idoben talalok netet, es behozom a lemaradasomat. Mert az, hogy ti nem tudtok kovetni az egy dolog- de en magam sem:)
bocsi, akinek nem tudtam kulon visszairni (senkinek), de most rohanas van.
csokozon- es majd jelentkezem- holnap labfuggoen maximum 25km-t megyek- Beloradoba.
Udv,
Ajven de la Rede
u.i. meg mindig nem talalom, azt a qrva felkialtojelet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése