2008. október 5., vasárnap

Camino-s életjelek V. (eredeti mail csatolva- editálás nélkül)


Sent: Sunday, October 5, 2008 8:23:56 PM
Subject: 5.eletjel-avagy, mi tartott idaig?

Halihola!
Eloszor is mindenkinek koszonom, es meg egyszer koszonom a jokivansagokat, a maileket. Igen, ezek is segitenek, es ha minden igy mukodne, az ortopedusok tonkremennenek. A terdem mar sokkal jobban van, a kotes is jol tartja, segitett rajta az ibufen kenocs is, rajott, hogy ennyivel nem ussza meg a jarkalast es persze a jokivansagok!
az tartott idaig-hogy nem nagyon volt internet :) Addig legalabb irtam papirra-de az egy mas lapra tartozik.
Na most a Villamayor de Monjardinnal hagytam abba- ami ugye hol mashol, mint egy domb tetejen talalhato. Az a falucska annyira kicsi volt, hogy tenyleg csak regi hazak maradtak fenn-tul sok ujjal nem ronditottak meg el a kornyeket. Itt egyebkent szinten jellemzo, hogy a faluk elneptelenednek- es mivel a Camino a Franco rendszer alatt nem volt jarhato- az ott talalhato falukban erre nem lehetett tamaszkodni. Viszont most egyre nagyobb nepszerusegnek orvend, ezert aztan eledeznek az Ut melletti falvak is.


Na de a Monjardinnal maradva, a falu vegen, a temeto mogott nagyon szep panorama volt. A hospitalero magyarazta el, hogy menjek oda fotozni. Amugy a bacsi (mindegyik onkentesen dolgozik nehany hetig)-mar 12 vagy 13alkalommal vegigjarta a caminot-latszik is rajta:).Szakallas, oreg, ahogy az ember egy oreg zarandokot elkepzel egy mesebol:) O mondta azt, hogy nem erdemes sietni, inkabb pattanjak buszra olyan szakaszon, ahol csak a preri van 40km-en keresztul. Ezt neki konnyu mondani, de en nem szivesen megyek buszzal, vagy hagyok ki valamit igy elso alkalommal. De ezt majd meglatjuk. Szoval onnan sikerult eleg koran- mar 745kor elindulnom- ez nalam rekord:)
lejtos ut vezetett szolok kozott. Ekkor meg nem tudtam, hogy milyen is a navarrai szolo. De amikor kisutott a nap, es lattam milyen szepen neznek, integetnek... hat akkor persze meg-meg-megalltam. Es kicsikiet kostolgattam. A bicskaval rutinosan szep furtot vagtam- es csak a biztonsag kedveert leteszteltem! Nehogy mar rossz bort keszitsenek...Es ebbol tenyleg jot keszitenek. Gyonyoruek a furtok, az egesz taj- Fotos csako folyamatosan hatraltatja a menetet. Pedig kartyainak kapacitasa veges:)

Aztan egy kicsit meg vissza az idoben: Bodegas de Irache elott talkoztam a dan bacsival, akit mar a helyiek korbevettek, es magyaraztak lelkesen. Es mivel eppen a gyumolcsosbol jottek, gyumivel kinaltak. Engem sem kimeltek, es szolo, fuge, almat adtak.
Miutan meg akartak pakolni almat, mondtam a neninek: tessek megemelni a mocsilámat* (ilyen jo kis szot talaltak ezek ki a hatitaskara). Aztan csak mosolygott es buen caminot* kivant.
Mivel eleg sok nap kiesett (de csak emailirasban!!!), ezert ugy gondoltam, a legfrisebbekkel folytatom csak, mert igy keptelenseg lenne befejeznem.
Szoval nehany szoban az ut kozben megismert-aztan fel-fel bukkano, olykor pedig (egyelore) orokre eltuno arcokrol.
Szoval a dan bacsi, aki egyebkent egy Lennon szemuveges, 40es szakallas, es folyton mosolygos emberke-ot ugy hivjak Erling (font sterlingbol konnyu megjegyezni). Kerdezem: mit csinalsz otthon? Miniszter vagyok... Dobtam egy hatast, aztan nezelodtem, hogy vajon hunvannak a badigardok???? De hat ilyen szimpatikus ember es miniszter? nem hagyott nyugodni- majd amikor rakerdeztem, hogyan lehet neki ilyen sok szabija- azt mondta, hogy 3 honap szabit kapott... Aztan eccercsak kibokte- a baptista egyhaznal "miniszter"-ami az angolban ugye lelkeszt is jelent...

Fozos Francia csapat. Ez Beloradoban tortent, meg csutortokon (okt2)- itt az alberguebe erve ismeros arcot lattam- a magyar csajszi Emese (van itt meg egy magyar de rola csak kesobb)-szoval mondja Emese, hogy nem dobunk -e ossze kajaravalot (jol felszerelt konyha volt)-unva mar a napi menuket, mondom dehogynem- en szivesen csinalok lecsot. Szot bevasarlas kovetett, es miutan visszaertunk dobbenet: a konyhat megszallta a franszia idegenlegio.Konkretabban 2 puncilla de frasz... 4db gazegobol 3at elfoglaltak, es minden normalis labast is. Es akkor leirom, hogy mibol allt a menujuk (NEM tulzas, valosag): eloetel: furjtojas, sparga, valami szosszal nyakonontve, rozmaringgal diszitve (ezt a vazabol csortak, lattam). Aztan leves: ez az egyetlen amit keszen vettek- de ezt is melegitettek. Foetel: valami csirkefele, zoldsegekkel, bazi nagy labasban, qrva sokaig fott, rizzsel. Utana!!!! Desszertkent: ananasz kompot... Es akkor az egyik ferfi megszolalt: fromage??? ami gondolom sajtot jelent, mert az eppen nem volt. A lecsokeszitesem igy elegge lelombozott hangulatban telt, mert utaltam egy picikis nyomorul serpenyoben fozogetni. De ennek ellenere rendese emberek, mert meg olajat is adtak!
Magarol Beloradorol leginkabb a sok harangos templomtorony maradt meg bennem (nem olyan, mint az eddigiek, hanem, amit a cowboy filmekben latni-ahova a haramiakat felakasztjak:)). tehat tobb lepcsos- es mindegyiken egy golya feszek volt.
Mostanaban napi 25-30km korul megyek- ez jol tarthato, az en tempommal is. A lenyeg mindig az:ha ugy gondolom megallok. pihizek, iszom egy pohar bort, sort, vagy csak a sima kutvizet. Merthogy azert itt nem nagyon szeretnek nyitva lenni a boltok.
Csak kinaiak ne olvassak a leveleimet-ha latnak, mennyire neptelenek itt az utcak, szerintem kicsit nyugatabbra vennek az iranyt- jo sok hely van itt:)
Penteken Beloradobol 8elott sikerult elindulnom, es Atapuercaig mentem- 31km.
Azt kell tudni a helyrol, hogy itt talaltak meg a legregebbi osemberleleteket: 800e eveseket. Es most jon a poen- en talalkoztam is veluk- mindjart 3-al. Hospitalera ajanlotta, hogy menjek az information centerbe-, mert ott lehet ingyen netezni. Gondolom kuldok meg egy jelet. De csak nem akarta. Igy miutan felalltam a geptol, 3 db osembert lattam magam elott- az egyiknek "RTL Klubos" csirke volt a kezeben, masiknak csont, a 3-nak meg a csirkes haja... merthogy a csirkes neni volt, es o meg "hazacibalta"-Gondolom a muzeumban dolgoztak, csak mivel nem volt vendeg, szorakoztak kicsit- es persze le is fotoztam oket. A kornyezet megintcsak dimbes-dombos, kb. 1000-1100m magasan. Ezt igazan csak talan a reggeli/esti homersekletbol lehet erezni. Amugy nagyon kellemes.Az idojaras annyira nagyon, de nagyon jo, hogy esot csak apro formaban lattam- elkezdett szemeregni, de aztan mindig kertem egy kis haladekot. Egyszer mar a poncsomat is elovettem, de hasznalni nem kellett! Haladek ismet megadatott:). Az APEHnel is mukodik vajon????


Atapuerca osemberes falubol tegnap reggel (okt4) indultam utnak Burgosba (ez egy nagy varos, sok latnivaloval).

Ekkora szivatast, amit ezek kitalaltak- oriasi kerulot epitettek az utba- valami nagy epitkezes miatt. Miutan mar nemtom hanyadik km-t mentem egyertelmuen rossz iranyba, kezdett nem tetszeni a dolog. De itt ott lattam magam elott- mogott meg embereket. Tehat nem az en gps-em volt szar...
Aztan beerve Burgos elovarosaba a kovetkezokre jutottam: nem szopatom magam ebben a szaros elovarosban, es felszalltam egy kulvarosi buszra. Ezzel 15p mulva a varosban voltam. A poen: rajtam kivul meg vagy10db peregrino volt a buszon. Ezzel megsporoltam kb. 2.5ora felesleges gyaloglast-igy inkabb a varost tudtam megnezni, es nem kellett ott aludnom, hanem delutan tovabb haladhattam. Lelkiismeretfurdalas nuku, mert ez itt nem a km-rol szol, amugy meg a sok kerulo boven "karpotol" ezert is:).

 Szoval Burgosban mindenfele templomfele van, de a legszebb a katedralis- ott majd ket orat toltottem el.
Aztan kis kajat, vasaroltam biztonsag kedveert meg egy 8Gb-os kartyat oszt ucu neki.
Az eddigiekben megismert emberkektol lelekben elkoszontem, mert mindenki ugy tervezte, hogy marad Burgosban.
Furcsa erzes eddig vadidegen embereket tok kozeli ismerosnek erezni, pedig csak estenkent futtok ossze, vagy ut kozben integettek egyet-egyet. Es ami tenyleg jot tesz az emberrel-mindenki mosolyog. eddig nagyon keves morcos embert lattam zarandokolni. Egyet igen- de rola majd kesobb-ma is lattam a semmi kozepen egy dobozos light cola-t szopogatott-honnan a francbol szedhette elo????
A varos szelen meg beszaladtam egy nagyon szep kozepkori templomba- ma az egyetem resze. Fotoztam egy eskuvot- igaz, csak paparazzi szinten:)
A tegnapi utam Rabe de laCalzadasban ert veget- ez is kb 30km.
Itt viszont egy olyan albergue-ben lakhattam, ami tenyleg egyedi. A bacsi is meg a neni is a Amigos de Camino egyesulet alapito tagjai.

A falakat rengeteg Caminos relikvia diszitette. A neni "kicsit" katonas volt, de meg volt ra az oka.

Es akkor a meglepetes: belepek a "fogadoszobaba"-es kit latok ott?? 2 francia ismerost, akikkel mar soxor talalkoztunk, de beszelni, meg a mosolyon tul nem volt alkalmunk. Ok Jean Claude (en mindjart hozzatettem, hogy van Damme), es felesege Annamarie- 45-50koruli hazaspar, es beloluk tenyleg nem neztem volna ki, hogy egy ilyen utra vallalkoznak. De nagyon humoros nepek- kar, hogy rajuk is jellemzo az a francia szokas, hogy idegen nyelvet nem tanulunk.- Pedig probalkoznak:). En meg sajnos no franszia...
Aztan nagy meglepire megerkezett a miniszter ur is, szoval tok jo erzes volt oket ujra latni.
A vacsi nagyon fini volt- a neni elotte mondott egy beszedet, aminek az volt a lenyege, hogy ez nem szalloda, hanem az o otthonuk, es ok ugy is keszultek rank (a kaja tenyleg olyan volt!!!)minden jot kivant, minden zarandoknak. Rajtuk nagyon lehetett latni, hogy az egesz zarandoklatot a szivugyuknek erzik.
Amugy jarnak rendszeresen a jeleket is felfesteni, meg persze parszor mar vegigjartak a Caminot (nem csak Franciat, hanem tobb mast is).
A hazaikat Felix es Michellenek hivtak- Felix-el jokat rohogtunk, az en limitalt spanyolomnak koszonhetoen valoszinuleg. De az asztalnal az ismerosokon kivul meg 4 nemet idosebb pasi ult, de ok egy szot sem szoltak.

A spanyoljaim, sajnos lemaradtak: ok Jose es Maria, es fiatalok:). De mivel Jose vedi a spanyol hont- foallasban, o Logrononal kiszallt, es felszallt egy buszra. Maria folytatja Santiago-ig, de kicsit lazabb tempoban.
Emese- o az ev nagy reszet Svajcban tolti egy szallodaban dolgozik Zermattban-eleg jo tempoban halad, az utobbi nehany napban vele is osszefutottam. O is maradt Burgosban.
Aztan a masik magyar. O egy fulorvos neni- de meg nincs rajta a hivatalos szereplok listajan, mert meg nem talalkoztam vele, csak egy angolul is beszelo francia bacsi meselte tegnap- tehat valahol errefele jarhat. Ha ezek utan bekerul a kepbe, akkor mar mindenki tudja kirol van szo.
De La Frutta-ra most sajnos inseges idok jarnak- elfogyott a szolo, szeder-malna is csak itt ott, persze ennek a masik 2 srac nagyon orul. A fotos csako persze megint repdes, mert tegnap kapott egy ujabb CF kartyat- egyszerubb volt egy ilyet venni, mint kiegetni a kepeket DVD-re.
A mai napomrol majd kicsit kesobb- mert mar keso van- most egy fustos krcsmibol irok, mert az albergue-ben olyan lassu volt a gep, hogy 3 perc utan jelentek meg a betuk...
De a lenyeg, hogy innen mar csak 468km a cel. De mi is a cel???
es a misztikus helyek? merthogy Eunaterol lemaradtam, vagyishogy gregorian helyett Vivaldit kaptam- es nem csak en hallottam. Igen, van nagyon sok olyan hely, pillanat, ami hihetetlen eros erzeseket valt ki az emberbol. Voltam olyan eldugott templomban, ahova beultem, es hihetetlen erzes fogott el. De hat ezek az ut masik oldalan talalhatoak, es mi itt most leginkabb ezt a "kezzelfoghato" reszet mutatjuk be.
megegyszer koszonom mindenkinek az erdeklodest, a jokivansagokat. Sajnos nem tudok a leveleitekre valaszolni, mert elfoglal az, hogy ilyen hosszu baromsagokat zagyvalok itt ossze borozgatas kozben. A lenyeg, hogy mindenkiet elolvastam es koszonom!!! Udvozlom a bovulo listarsasagot :)
Keccsok mindenkinek-hamarosan jelentkezem (es ez lassan valoban feler egy fenyegetessel)-holnap van a 13. napom, hetforol leven szo jo szerencses lesz!!!
udv,
Ajven de la Rede

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése