2008. október 7., kedd

Camino-s életjelek VI. (eredeti mail csatolva- editálás nélkül)

Sent: Tuesday, October 7, 2008 9:58:59 PM
Subject: 6. (?) eletjel-avagy derure-boru

Hali-hola!
aki azt hitte, hogy most internet mentes ovezet kovetkezik, es bekeben hagylak benneteket--az tevedett. Mert itt, a Templomosok foldjen vagyon bizony internet.
De hat, kezdjuk gyorsan ott, ahol a multkor abbahagytuk.
Rabeban ejszakaztam, ahol Felix es kedves szigoru asszonykaja nagyon kellemes vendeglatasat elvezhettem. Az egyetlen mellbevago reggeli teny-a homerseklet volt. Figyelmeztettek is ra, hogy fagyni fog am az ejjel. Es valoban. Igy aztan Jean Claude-ekkal megbeszultuk, hogy egy petit de jeneur (hogy a francba irjak??), bele kell, hogy ferjen. Mivel ok lebeszeltek elozo eset a kocsmarossal, hogy 7kor kinyisson- igy 7.30kor megerkezve, mar minden flottul mukodott. Jo kis reggeli utan neki a huvos hajnalnak. Barmennyire hulyen hangzik is, de itt 8kor az eletnek SEMMI jelet nem latni. Amugy sincs sok, ahogy mar a kinaiakra gondolva tettem egy utalast, de napfelkelte elott egyaltalan.
A vasarnap (okt. 5) a Meseta jegyeben telt. Ezt sztem vmilyen fennsiknak leheten forditani, de a lenyege az, hogy kb. 900m magasan, a nagy semmi. Konkretan buzamezok, amik mar csak voltak,mert kozben arra jart a kombajn... Aztan semmi.
Legjobb erzes ilyenkor reggelente, amikor erzem, a hatamon a kis melegseget- nem, nem csurrantott nyakon egy varju, hanem a felkelo nap elso sugarai, erintenek meg. Aztan nagy hirtelensegben megjelenik elottem valaki. De 2hetes szakmai gyakorlattal rendelkezo zarandok leven, nem ilyedek meg tole!! O az en arnyekom. Es jol megvan a mi kis tarsasagunk, a Fotos, Frutta, meg a Caminos. Az arnyek furcsa mod egyedul van- ezt magyarazza meg nekem valaki!
A nyugalom, amit ilyenkor atel az ember megfizethetetlen. Es persze vannak napok, amikor egyesek tesznek is ellene. Ugy erzem a hetvege a spanyoloknal a Camino jegyeben telik. Es ennek aztan meg kell adni a modjat. Jol, szervezetten, csoportosan, hangosan. Gyorsan, persze, merthogy hatitaska nuku. Amikor hallom a hatam mogott, kozeledik egy ilyen "camino turistico", megallok, es megvarom amig elmennek. De ilyen koran meg nem nagyon vannak csoportok.
Beerve Hornillos de Caminoba (ahogy mar korabban irtam, itt nagyon sok helyseget kifejezetten az ut miatt epitettek fel a szazadok soran), egy csoport biciklis allitott meg. Megkertek, hogy keszitsek roluk egy fotot, majd aztan ok is lefotoztak engem (ez persze az en gepemmel nem olyan ecceru, mert altalaban megijednek a sulyatol :)). Ebbol a csoportbol is olyan szintu pozitiv energia aradt, ami kitartott a nap hatralevo reszeig. Pedig csak vagy 5 percig "dumaltunk". Mert hangsulyozom, en nem hablazok spanyolul- maximum hablatyolok. De most mar legalabb, tudjatok, hogy honnan ered a hablatyolni szo!!!
A faluban feltankoltam nehany muzliszelettel, aztan ucu neki a pusztanak. Kovetkezo helyet San Bol-nak hivjak, itt a puszta kozepen van egy albergue. nincs aram, meg semmi mas- meg most eppen zarva is volt- mivel kb 300m kiterot jelent, nem nagyon mentek oda az emberek. En is csak azert kerultem, mert tolteni kellett a kulacsomat es azt tartjak, hogy itt olyan gyogyviz van, ami a fajos labakat rakja rendbe! Igy aztan nem hagyhattam ki. De, ahogy mar a multkori jelentesben is irtam: kerem szepen, meg tetszettem gyogyulni, a labak jol birjak a rajuk nehezedo sulyt.
Es akkor egy kis kitero-tobb testre szolo kerdes erkezett- ime a valaszok. Pocak-hat aztat en kerem szepen nemtom megitelni. Az biztos, hogy meg mindig domboru- szoval a kocka has, vagy a befele esedezo pocak meg nincs. Es szerintem nem is lesz:)
Koszonom az emesztesre erkezo kerdeseket is. Igen, nagyon jol megvagyok ilyen teren is. Ugy, ahogy otthon. Semmi kulonbseg. Semmi!
Szoval San Bol utan folytattam, es dombra fel, dombrol le tipusu utazasom vege Castrojerizben ert veget.
Itt egy Casa Nostra nevu albergue-ben szalltam meg-a templommal szemben volt- Felix ezt ajanlotta.
Egy nagyon jol felujitott spanyol csaladi haz volt. Vendegek kozul egyetlen ismeros arcot sem lattam... Igy aztan fotozas utan becsoppentem egy krcsimbe, ahol sonka-oliva-sajt+vino rosado kombinaciot fogyasztottam. Ezutan megneztem egy iglesiat- ami nyitva volt :) Nap kozben nem igazan vannak nyitva a templomok. Mar sokat gondolkodtam, hogy kene nekik egy posztert krealni: Manitou nincs itthon- gyere kesobb!
Aztan este gondoltam meg ennek egy kicsit- de nem akartam a szokasos menut, hanem csak egy desszert vagy vmi kicsit. Volt 3-4 etterem/kocsma. Beleptem az elso szimpatikusba- es kit latnak szemeim: Jean Claudek, a Miniszter, plusz Emese. Na most errol annyit kell tudni, hogy az sem volt biztos, ki melyik varosba megy,az hogy hol szall meg meg inkabb, de hogy hol fognak kajalni? Arrol nem is beszelve, hogy Emese Burgosbol egyenesen oda jott- amit sztem majd 50km-t jelentett. Nem lehet a csaj normalis. Kesobb persze le is maradt, de ez egy kesobbi sztori.
Aztan innen masnap reggel folytattam az utat. Es akkor megint egy kis kitero- vagy nem is az, de talan: azert folytattam, mert igazandibol soha senkivel egyszer sem beszeltuk meg mikor indul, meddig megy az ember. Aztan valahol mindig osszeernek a szalak. De lehethogy nem. Mert a Franciakat, vagy Emeset tegnap reggel ota nem lattam. A miniszter hihetetlen kitartassal gyalogol- de ma este mar vele sem talalkoztam. Most egy ujabb tarsasag van-de szerintem erre mar nem lesz idom ma este.
Oktober 6-an ugyanis Castrojerizbol egeszen Villalcazar de Sirga-ig mentem- ez picivel tobb, mint 40km (beleszamitva, hogy persze a hosszabb "alternativ"uton mentem).
Es a tegnapi nap folyaman jelent meg Carlos a Svajcba szakadt chilei csako- akitol most mar vegre tudok spanyolt tanulni. De vacsora kozben kiderult, hogy a pincerno orosz... igy ugy is lehetett egy kicsi gavarity. Villalcazarrol annyit kell tudni- meg itt a kornyeken tobb kis falurol-hogy a tortenelem soran, a templomos lovagok itt epitettek tobb templomot. no most errre lhogy vmi tortenelem szaki felhordul. De nemtom hogyan kell oket jol forditani.
The Templar Knights- eloszor Simon Templar jutott eszmbe, de amikor leforditottam, hgoy a Templar lovagok, annak nem volt ertelme.
Aztan kiderult, hogy Carlos is benne van vmi templomos cumoban- es o beszelt roluk. De persze ez mar egy masik lapra tartozik- mert most mar csiccsantani kell.
a kovetkezokben leirom, hogy miert jott a derure boru, es hogy mit lehet tenni, amikor az ember bakancsabol inni lehetne a vizet (gyogyviz az tuti, mert jo budos). Es, hogy az eszperanto hogyan is keletkezett. Es vajon megjelent -e a fulorvos???? Talan valaki mas is? Es mi az az orujo? Vagy esetleg a carajillo? Ezek mind fontos dolgok. De most dormirozni* kell, mert a chilei, nemet, holland szobatarsaim pofan vagnak, hogy felebresztem oket. Mivel ok meg allitolag mind horkolnak (meg a nemet csaj is???), ezzel kompenzalom.
Es akkor a vegere a nap hire: mar csak 396km, ami azt jelenti, hogy a felenel tobbet tettem meg. Huuuuu, mennyi elmeny var meg itt ram:) Es ha ennek a 10et le tudnam irni...
szoval mindenkinek szep szerdai napot- nekem meg siman csak eso menteset kivanok:
Ajven de la Rede

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése