2008. október 20., hétfő

Camino-s életjelek VIII. (eredeti mail csatolva- ékezetek/editálás nélkül)


Sent: Monday, October 20, 2008 11:27:00 PM
Subject: Egy utso (elotti??) eletjel-hat revbe ertunk volna??

Hali-hola!

Mai levelemet is azzal kezdem, hogy nem leszek hosszu- ezt kifejezetten a munkaban olvasgatok kedveert. Pedig, ha figyelmesen elolvassuk a feladas idpontjat, lathato, hogy ez mar bizony a megszokott buvos 10 ora utan irodott. Merthogy, amikor tegnap leneztem a dombrol, majd megirtam a levelet-ma reggel szep lassan beslattyogtam Santiagoba.


Egy kis pulpó-csalogató

De meg elotte jartam azert, es lattam, ettem ittam. Ahogy irtam Galicia a tengeri herkentyuirol hires egyreszt.Ezt leginkabb Melida nevu varosban probaltam ki, amikor egy polipra specializalodott helyre csabitottak be (ablakban allt a faszi, ugy fozte a polipot, es minden arra jaronak adott egy kis kostolot...) De, amint beleptem mindjart lattam, hogy nem en voltam az elso (Sem az utolso) peregrino aki horogra akadt. Ott voltak lengyeleim is. Mindenki pulpot* evett.
Az biztos, hogy itt a kaja nagyon ott van a szeren-tudnak elni. Szerencsere a masik hiresseguk, az eso nem volt programon. A reggeli kodok igen, de ezt kifejezetten szeretem.

Az utolso napoktol kicsit tartottam. Az van ugyanis, hogy aki az utolso 100km-t lejarja, az megkapja a "compostelana" nevu zarandok oklevelet-sajat nevre, latin szoveggel. Emiatt aztan az utso 100km nyuzsog az oklevelre vagyoktol. Es en kicsit tartottam tole, hogy majd Champs Elysee hangulat lesz. Nehany kisebb csoporttol eltekintve nyugi volt. Ez az elonye az ilyen szezonon kivuli gyaloglasnak. Meg a reggeli kod:) Persze ezt majd otthon kocsiban ulve nem annyira csipem majd-de az meg odebb van.

Egy ir bacsival dumaltunk egy jot meg tegnap elott egy nagyon jo kis albergueben (Ribadisoban)- pici kis folyo partjan, klasszikus termesko hiddal, egy hagyomanyos hazikot alakitottak at albergue-e. Itt kb. 30-35 emeletes agy volt- de eleg nagy volt a helyseg, szinte-eltolassal megoldva. Mivel ide nagyon jo idoben ertem, meg volt eleg idom a mosott cuccokat kiteregetni is-ekkor kezdtunk dumalni ir bacsival. Szoval amit o is kiemelt, es en is megfigyeltem itt, azok az illatok/szagok. A kis falukban meg annyira hagyomanyos modon elnek, hogy ezt mar otthon nem latni- de ahogy o mondta, Irorszagban is csak a gyerekkorabol emlekszik ra. Amikor beersz egy faluba elso dolog amit megerzel az az allatok illata, a szalma, a tej, tragya... Ezek mind egyutt- es persze rogton melle epitve a haz. A legtobb falu nehany hazbol all, es ugy gondolom nem elnek tul nagy gazdagsagban. Eleg zarkozott nepseg-legalabbis itt Galiciaban. Es persze galiciaiul (gallul??) beszelnek. Tegnap megkerdeztem egy nenit, hogy merre lehet itt kajalni. csak egyetlen szot ertettem: por aqui (erre)-aztan a tobbit mar sajat nyelven mondta, de jol mondta, szepen. En meg mosolyogtam, meg a graciakat kuldtem fele.



Emlitettem meg a gesztenyet is, rengeteg van errefele, ennek ellenere, egyetlen etteremben nem lattam.
Na gondoltam magamban, szedek kicsit, aztan jo lesz vacsira/utan. Halozsakom zsakjaba pakoltam-persze nem tele- es mintha nem lenne eleg nehez a halozsakom, jol cipeltem ezt is. A gond csak az volt, hogy aznap este nem volt konyha az albergueben. Ugy meg persze nehez. Na mindegy, majd masnap. Ekkor a reggeli kod felszallta utan meglattam egy bacsit, aki gesztenyet szedett. Nagy volt az oromom, vegre valaki aki szereti a gesztenyet. Ezert aztan mindjart szoba is elegyedtem vele, es beleszortam a zsakjaba az en gesztenyemet. Mondom neki: maga az elso ember akit latok gesztenyet szedni, pedig milyen finom is az. Erre o: igen, finom, de en a disznoknak szedem, nagyon finom lesz tole a jamon* (sonka, aki ezt a finomsagot nem tudna). Hat legalabb hozzajarultam a bacsi sonkakeszletenek feljavitasahoz:).



Persze a kovetkezo albergue-ben volt konyha, es mivel ott is a lengyelekkel futottam ossze -ok foztek. Igy aztan szedtem a legkozelebbi fa alol gesztenyet, es megfoztem. Egyikuk sem evett meg gesztenyet- na eta specialityet vengrija:)Nagyon izlett nekik.
Mivel ma reggelre rovid szakaszt hagytunk, a tegnapi 40-es lett megint-Monte de Gozon aludtunk, ahol mar emlitettem egy oriasi barakk komplexumot huztak fel---800ferohellyel. Egyebkent nagyon jo volt, modern, tiszta, szobankent csak 4db emeletes aggyal. Es meg horkolni sem horkolt senki--lehethogy en??
Valahogy ugy belejottem a gyaloglasba, hogy siman mentem volna a 40km utan meg tovabb. Nehez volt elindulni meg ott St Jean-ben, de annal nehezebb most megallni.
Ahogy mondani szoktak: hatan haza kebelen kenyere. Csak hat ez ram csak a kovetkezokeppen igaz: hatan haza, kebelen kamera. Merthat ezek mar szepen hozzam nottek. Nehez is volt levenni, amikor ma becsekkoltam az utolso alberguebe. Hatitaska nelkul is lehet jarni?


Es milyen volt a megerkezes? JÓÓ. Asszem nem nagyon tudom cifrazni. A legutolso km-eket Pabloval- azzal az olasszal, aki meg az esos napon feltunt, es nem ivott alkoholt-tettem meg. Volt meg 2 spanyol, akik mar tudtak az utat, igy egy nagyon szep utvonalon kozelitettuk meg a katedralist. Aztan ott mindenki orult a masiknak, persze itt-ott megintcsak ismeros arcok bukkantak fel. Sajnos sem a minisztert, sem Jean Claude-kat nem lattam. Ezutan bementem a zarandokirodaba, kiallitottak a nevemre az oklevelet, es delben volt a zarandokokert szolo mise.





Ez majd egy ora, de hihetetlen elmeny, de ezt majd egyszer lehethogy leirom. Ahogy meg sok mas dolog is van meg a fejemben, csak most nem jutnak mar az eszembe.
Chileno baratom ma mar dolgozik, o Sarriaban allt meg vegul- annak ellenere, hogy mar jo par nappal elotte tervezte. Jo arc:)

Pablorol az elkoszalt olasz sracrol is kiderult- mesterfodrasz, es egy nem kis meretu boltja van Padovaban-ahol koncerteket, performance-okat is szokott tartani- mondvan, a jo frizurahoz a kultura is hozzatartozik:). Hat nem mondtam volna meg rola, az tuti-ugyanis amiota a Caminon van nem borotvalkozott:).
A mai napon a frutta kivetelevel mindegyik megkapta, amit akart. Mivel a postan felvettem a meg szeptember 30-an elore kuldott csomagomat (2.5kg-val tudtam igy csokkenteni a hatizsak sulyat)-igy a fotos csako orulhetett-volt meg egy objektivje amivel jatszhatott. A de la Soul, meg a Caminos meg kez- a kezben jol ereztek magukat.


Holnap elmegyunk a lengyelekkel Finisterrebe+Muxiaba-ez a ocean partjan van, es ez a "vilag vege" (finis-terre)- kocsit berelunk es igy jol meg lehet jarni. Aztan szerdan irany Barcelona, ahol Ancsikaval randizunk egyet (hat mar eppen ideje:)!!!


Ki tudja, lehethogy meg bejelentkezek? Nehogy mar tul sokat dolgozzatok!!!
keccsok mindenkinek, koszonom megegyszer a jokivansagokat, a biztatast. Segitett, mert itt vagyok, epen, egeszsegesen.


Ajven de la Rede

(akit most az egyszer mar nem hajt senki- bar azert ejfelig meg kell talalnom az albergue-t mert akkor azert bezarjak)

1 megjegyzés: